directie

Life is more than living









Friday, January 22, 2010

Ostrov

Regia: Pavel Lungin
Actor in rolul principal: Pyotr Mamonov


Ostrov e un film greu, ca si crucea lui Hristos, a calugarului Iov si cea de pe umerii nostri.

Numeroasele metafore te apasa.Incet, incet incepi si tu sa rostesti Psalmul 50 al lui David. Ostrov e o lectie pe care doar un elev interesat, cu un bagaj de cunostinte poate sa o priceapa.

Ostrov se adreseaza acelora care cred si inteleg limba credintei. Nu stiu ce ar putea sa aprecieze un ateu la acest film. Poate imaginile austere, replicile personajelor, jocul actorului Pyotr Mamonov sau poate disperarea oamenilor. E ca si cum ai spune ca iti place o carte pentru ca e scrisa cu Arial 12, pe o foaie ingalbenita si are copertile cartonate. Aaaa si pentru expresivitatea cuvintelor folosite de scriitor.:)))).

Parintele Anatolie mi-a amintit de parintele Arsenie Boca. Si m-am intristat pentru ca nu a fost creat niciun film despre viata lui Zian.

Citeam undeva ca filmul Ostrov urmareste viata unui calugar dintr-o manastire ortodoxa din Rusia. Fals! Parintele Ostrov nu era calugar! Si filmul nu-i urmarea viata! Ci credinta!

Replicile mele favorite:

„-Cine-i mai de pret? Serviciul sau baiatul.”

„-In inima mea canta ingerii”

„-Nu imi e frica de moarte. Mi-e frica sa stau in fata lui Dumnezeu. Pacatele ma apasa.”


No comments: