directie

Life is more than living









Friday, January 29, 2010

Charles Bukowski- "Femei" fragmente

Charles Bukowski.

Cineva mi-a spus ca nu are cum sa nu imi placa Bukowski. Da! Are perfecta dreptate. Ador scriitura lui. Este si dura si tandra si scarboasa si dulce. Parca te dai in leagan. Cand vezi cerul cand pamantul.

Dar Bukowski nu poate fi acceptat de catre toate lumea.

Cititorul lui Charles are capul printre nori, privirea indreptata spre mare si paseste fara frica cu picioarele desculte.

sfat: cititi cartea nu recenzile de pe net. sunt stupide.

2 fragmente din "Femei" :

"Asa statea treaba cu oamenii. Cu cat ii cunosteai mai mult , cu atat ieseau la iveala mai multe excentritati. Uneori extravagantele lor erau amuzante"

"M-am gandit la despartiri. Cat de dificile erau, insa de obicei, abia dupa ce te desparteai de o femeie intalneai o alta.Totusi, trebuia sa gust femeile, ca sa le pot cunoaste cu adevarat, sa patrund in interiorul lor. Imi era usor sa inventez barbati pentru ca era si eu unul unul, dar pentru mine femeile pareau aproape imposibil de imaginat in fictiune fara ca mai intai sa le cunosc.. Sa ca le exploram cat de bine puteam si am descoperit in interorul lor fiinte umane.Scrisul avea sa fie uitat. Scrisul urma sa devina un reziduu. Scrisul urma sa devina mult mai putin important decat episodul insusi, pana ce episodul se termina. Un barbat nu trebuia sa aibe o femeie ca sa se simta pe cat de adevarat putea sa se simta, dar era mai bine daca reusea sa cunoasca vreo cateva.Apoi, cand legatura lua o intorsatura proasta, avea sa simta cum era sa fii cu adevarat singur si innebunit, si astfel sa stie ce trebuie sa infrunte, si in cele din urma, cand propriul lui sfarsit avea sa vina. "

No comments: