directie

Life is more than living









Tuesday, January 26, 2010

Scrisoarea 12



Mintea refuza. S-a retras in tristetea ucigatoare si nu mai vrea sa dea nastere scrisului. Avorteaza orice idee. Inutilitatea tuturor i-a acoperit sufletul. Are nevoie de lumina. Dar unde o poate gasi ?

Se uita la lume dar toti par niste umbre.Nu mai intelege nimic.

De ce inceputul e frumos si sfarsitul urat ? De ce fericirea dureaza doar o secunda ? Nici bine nu iti dai seama ca ai atins-o si a si disparut…de ce ochii in care vedeai gingasie, bunatate si iubire acum sunt plini de smoala indiferentei si a tradarii ? De ce acum traiesti si in secunda urmatoare mori? De ce mori si fara a ti se opri inima? De ce oamenii alearga dupa vile, bani, cariera si iahturi daca oricum cand mor nu iau nimic dupa ei? De ce e greu sa accepti ceva ce nu mai poate fi schimbat ?

Se hotara sa adorma. Isi pusese totusi foaia si creionul pe masa de langa pat. In cazul in care cosmarul o va ataca sa poata sa-l omoare scriind.

Daniels,

Pe o masa scorojita se afla un calculator batran. Langa tastatura bolnava stateau doua foi. Pe una scria Program iar pe cealalta, se intrezareste un scris de mana alungit spre dreapta. Ma aplec sa vad ce scrie. Titlul este subliniat. « Somnoroase pasarele » de Mihai Eminescu. Ma aflu in incaperea unui tanar.

Privirea mi se indreapta catre ochii lui. Doar stii bine, cand cunosc un om ma uit fix in ochii lui. Ochii nu mint. Mai tii minte cand imi spuneai ca te-ai pierdut in bunatatea ochilor mei?

Tanarul avea in ochi aceasi stralucire pe care o avem si noi.Viseaza si crede in visul lui. Este un om de etinie rroma. Ii vad sufletul imbatranit. Complexul pielii colorate i-a creat riduri adanci in inima. Se mira ca mai exista oameni dispusi sa ii asculte povestea. II iau un interviu.

Nu am bani dar sunt bogat. Stiu ce vreau sa fac in viata. Sa fiu actor. Teatru e toata viata mea. E iubita mea. E lumea mea.

Mi-am scos palaria lila si i-am spus :

-Tinere tine-te de pasiune! Ea e bogatia ta indiferent cat de multi bani vei avea!

a ta pitica mica,
Orchis noir

Foaia de pe masa fusese scrisa.

Fata se trezi si isi aprinse tigara.

No comments: