directie

Life is more than living









Tuesday, April 13, 2010

Mila intr-o relatie

"Julius aştepta. Bănuia că bătrânul era pregătit acum să-şi deschidă sufletul.
- Într-o seară, - continuă doctorul Luca - mi-a atras atenţia că orice om are o limită şi că ea era foarte aproape de acea limită. "Ce vrei să spui?" am întrebat-o. Mi-a zis, evaziv: "Nu toată lumea are tăria să reziste, Luca". "Să reziste la ce?" i-am întors vorba, agasat. Ea a râs: "Nu fi îngrijorat, iau asupra mea dilema care, probabil, te preocupă". Am bănuit la ce se referea. La faptul că un medic n-ar trebui să-şi permită să întreţină relaţii cu o pacientă. Şi m-am enervat. I-am amintit ce-mi declarase cu o zi înainte: că suntem ca doi ocnaşi legaţi de acelaşi lanţ. "Nu ziceai tu aşa?" "Ba da, mi-a replicat ea, sec, însă o să te las liber". După aceea mi-a făcut o teorie nouă. A zis că mila e o plagă în dragoste. Decât să-ţi fie milă de o femeie pe care ai iubit-o, mai bine o părăseşti. "Părăsind-o, n-o jigneşti cum o jigneşti dacă rămâi legat de ea ca de un stâlp". Eram uluit. "Ce-ţi trece prin cap?" N-am înţeles atunci ce a vrut să-mi transmită, a încheiat, brusc, doctorul Luca, iar când am înţeles a fost prea târziu.

Progresul exterior e însoţit, uneori, de regres interior."

Octavian Paler-Desertul pentru totdeauna

No comments: